-
Incinerarea asigură o ieşire demnă din scena vieţii;
-
Incinerarea este o practică recunoscută prin legile Statului Român, încă din perioada interbelică. Ea are un statut egal, din punct de vedere legal, cu înhumarea;
-
Incinerarea reprezintă actualmente 36% din totalul modalităţilor dispunerii asupra cadavrelor în Uniunea Europeană. Incinerarea este astfel o practica modernă şi în continuă dezvoltare pe plan mondial;
-
Incinerarea este o practică superioară din punct de vedere etic şi estetic înhumării;
-
Incinerarea presupune costuri mai scăzute decât înhumarea (de circa trei ori);
-
Incinerarea amplifică cultul morţilor, punând mai mare accent pe suflet decât pe trup. Trupul, prin moarte, nu devine decât un rest de existenta, inutil si dizgraţios;
-
Incinerarea este o practică opţională şi nu una supusă tradiţiei şi superstiţiilor; de la începutul cremaţiunii moderne practica a fost una facultativă. Aceasta nu devine realitate decât dacă cineva îşi exprimă, în mod expres, o asemenea intenţie;
-
Incinerarea exprimă un nivel superior al libertăţii de conştiinţă, precum şi un mai adânc sentiment al tolerantei şi acceptării diferenţelor;
-
Promovarea incinerării în România actuală exprimă dorinţa de reformă cu adevărat reală a sistemului funerar din ţara noastră;
-
Incinerarea constituie o necesitate publică la noi datorita crizei locurilor de veci din mediul urban;
-
Incinerarea îşi are susţinătorii in toate categoriile sociale si profesionale, precum şi în rândurile multor adepţi ai diferitelor religii;
-
Incinerarea nu contravine dogmelor religioase, dovada acestei situaţii fiind acceptarea ei de către Biserica Romano-catolică si multe alte biserici creştine – deşi Biserica Ortodoxa Romana respinge incinerarea, bazându-se doar pe tradiţia înhumării şi nu pe texte biblice, mulţi preoţi ortodocşi săvârşesc serviciile religioase pentru cei ce optează pentru incinerare;
-
Nu exista niciunul pasaj din Vechiul şi Noul Testament care să condamne incinerarea. Focul, în textele biblice, nu are decât un rol de purificare, fiind unica formă demnă de măreţia divină.
-
Cenuşa umană tot în Pământ se întoarce, fiind tot pământ, însă purificat şi transformat. Ceea ce natura sfârşeşte în câţiva ani, incinerarea, ca metodă modernă, finalizează într-o oră;
-
Incinerarea nu afectează, sub nicio formă, ecuaţia mântuirii şi a Învierii;
-
Incinerarea nu loveşte intr-un sistem al morţii existent actualmente in România, ci doar îi îmbunătăţeşte acestuia funcţionarea prin caracterul său utilitar;
-
Incinerarea răspunde mai bine considerentelor de ordin ecologic, decât alte modalităţi de dispunere asupra cadavrului;
-
Focul purifică, simplifică şi condensează ceea ce un individ a reprezentat fiind viu. Astfel, incinerarea poate fi considerată o practică scoțând în relief esenţe fundamentale umane.
-
Incinerarea este un instrument democratic, inducând un mai puternic sentiment al egalităţii între oameni şi evită, în mod deschis, vanitatea şi luxul inutil al înhumării.